Înapoi la module

Mass-Media în societatea contemporană

Parcurgând modulul „MASS-MEDIA ÎN SOCIETATEA CONTEMPORANĂ”, veți afla date interesante din istoria evoluției presei tipărite și online, a radioului, a televiziunii și a noilor media. Totodată, veți analiza articole de ziar, emisiuni TV, vă veți  familiariza cu structura unui ziar tipărit/online, aflând ce rigori respectă o redacție profesionistă pentru a crea un ziar de calitate. Veți afla ce rol are locul articolului într-un ziar și ce se plasează, de regulă, pe prima pagină, ce emisiuni sunt utile și interesante pentru telespectatori, precum și ce întrebări e bine să-și pună un consumator inteligent pentru a selecta produse media de calitate. Veți reflecta asupra rolului noilor media în viața cetățeanului, a influenței platformelor de socializare, a bloggingului și vloggingului, precum și asupra altor „minunății ale noilor formate de media”, care permit fiecărui internaut să devină creator de media. Veți descoperi aspecte relevante despre publicitate, formele și rolul acesteia, precum și despre instrumentele pe care le utilizează creatorii de reclame pentru a fi persuasivi.

De asemenea, vă veți dezvolta spiritul critic, pentru a evita manipularea prin publicitate. Veți avea oportunitatea de a spori spiritul de echipă, colaborând în procesul elaborării unor proiecte originale de produse media. Pentru acest lucru veți avea acces la informație utilă, precum și veți realiza exerciții aplicative, care vă vor ajuta să înțelegeți diversitatea universului mediei și multitudinea de produse existente. Avem convingerea că acest modul va fi eficient pentru  înțelegerea rolului mass-mediei în societatea contemporană și a impactului ei zilnic în viața fiecăruia.

subiecte

  1. Presa tipărită și presa online

    Ziarul este o publicație care conține știri, informații și publicitate, tipărită, de obicei, pe foaie de ziar, o hârtie de o calitate inferioară și la un cost mic. Revista sau ziarul online este o publicație care are proprietatea de a fi conectat la o rețea electrică, la telefon, la Internet sau la alte sisteme ce acceptă conexiuni.

    Detalii
  2. Ziarul. Analiza unui articol de ziar

    Cum trebuie să fie un titlu bun? Primul lucru asupra căruia atrage atenție cititorul este titlul. El este un fel de carte de vizită pentru articol. Un titlu relevant, original și laconic e pe placul cititorului. Un pic de intrigă poate fi, de asemenea, apreciată.

    Detalii
  3. Audiovizualul. Analiza unei emisiuni TV

    La început, posturile de radio emiteau numai în timpul nopții, în special muzică și programe de divertisment. Ocazional se transmiteau recitaluri, poezii și discursuri ale unor personalități. Radioul atinge un record de audiență în anii ,30 ai secolului XX, printr-o mare varietate a programelor…

    Detalii
  4. Noile media și rețelele de socializare

    În era informatizării, noile media și rețelele de socializare online au devenit un atribut omniprezent în viața fiecărui cetățean. Pentru a facilita comunicarea dintre internauți, noile media oferă multiple forme de interacțiune de la distanță, în cadrul comunităților care împărtășesc interese comune. Facebook, Odnoklasniki, Instagram sau Twitter sunt printre cele mai populare rețele de socializare din Republica Moldova.

    Detalii
  5. Publicitatea. Reclama

    Primele forme de publicitate au rădăcini ancestrale și ajung adânc în Antichitate. Una dintre cele mai vechi mostre de publicitate păstrate este o tăbliță de argilă babiloniană din jurul anului 3000 î.H., care înfățișează un vânzător de uleiuri aromate oferind produsele sale unui scrib și unui pantofar.

    Detalii
Studiind acest modul…

VEȚI GĂSI RĂSPUNSURI LA URMĂTOARELE ÎNTREBĂRI:

  • Cum pot eu, bibliotecarul, contribui la creșterea nivelului de cultură informațională a fiecărui utilizator, utilizând eficient media tradiționale și noile media?
  • De ce este important ca eu, tânărul/tânăra de azi, să pot utiliza noile media pentru a deveni creator de produse?
  • Cum poate un cetățean, conștient și curios, valorifica media tradiționale și noile media, evitând situațiile de manipulare prin publicitate, articole sau emisiuni tendențioase.