Acasă
Cuprins
Autori
Ghid
Glosar
Contacte
Română
Română
Русский
Acasă
Cuprins
Autori
Ghid
Glosar
Contacte
Română
Română
Русский
Cuprins
I. Oceanul informațional și consumatorul de media avizat
Ce este media? Consumatorul avizat și oceanul informațional
Funcțiile media. Tipurile de media
Mijloacele de comunicare în masă. Factorii comunicării media
Specificul comunicării media. Competența media vs cultura media
Media – factor de educare și formare a conștiinței civice
II. Mass-Media în societatea contemporană
Presa tipărită și presa online
Ziarul. Analiza unui articol de ziar
Audiovizualul. Analiza unei emisiuni TV
Noile media și rețelele de socializare
Publicitatea. Reclama
III. Cultura informației și media
Informația – nucleul tuturor mediilor. Mass-media și accesul liber la informație
Știrea. Structura unei știri
Caracteristicile unei știri
Fenomenul știrilor false
Site-urile de știri. Site-urile de știri false
IV. Manipularea prin media
Manipularea prin intermediul mass-mediei. Implicarea civică în contracararea manipulării media
Manipularea prin imagini
Formarea stereotipurilor prin imagini în media
Propaganda și formele ei de manifestare
Atitudinea părtinitoare
V. Siguranța online
Capcanele spațiului online. Siguranța online în contextul competențelor cetățeanului în era digitală
Profilurile false. Fenomenul trol și trollingul
Sextingul – limita dintre privat și public
Hărțuirea online (cyberbullyingul)
Groomingul sau atracția online
VI. Noile media și noul sistem de competențe media în secolul al XXI-lea
Noile media și jurnalismul civic
Dependența de online. Jocurile virtuale. Fenomenul dezinhibiției online
Platformele de socializare. Enciclopediile și dicționarele online
Noile media și cultura comunicării. Neticheta
Distribuirea informației: limite și responsabilități
VII. Etica în jurnalism
Jurnalistul și rolul lui în promovarea culturii media. Etica în jurnalism
Fotojurnalismul. Fotografia
Interviul. Reguli de realizare
Principiile de realizare a materialelor jurnalistice
Jurnalismul „watchdog” – rolul său în asigurarea promovării drepturilor omului prin media
VIII. Rolul media în promovarea cetățeniei active
Implicarea cetățeanului în verificarea datelor. Fact-checkingul
Rolul media în recunoașterea și protejarea drepturilor persoanelor care reprezintă diferite minorități
Media – factor de educare și formare a conștiinței civice și a cetățeniei active
Editorialul
Media – garant al democrației în societatea contemporană